Barack Obama, czyli jak rozpoczął się boom na marketing polityczny w internecie

czwartek, 10.04.2014r.
Autor: napisał/a 3 artykułów.

obamaInternet już od dłuższego czasu uważany jest za potężne narzędzie promocji, w 2008 roku wiedział o tym również kandydat na prezydenta USA – Barcak Obama. Wiedza ta pozwoliła mu dojść do wniosku, że w sieci z ogromnym skutkiem promować można nie tylko produkty i usługi, ale także polityków. Dlatego też obecnie uważa się, że to właśnie internet stał się jednym z ważniejszych powodów zwycięstwa Obamy w 2008 r., a od tamtego czasu jest narzędziem promocji polityków na wszystkich kontynentach świata. W jaki sposób Obama wykorzystał go w swojej kampanii?

Ludzie – otaczaj się najlepszymi

Pierwszym ważnym czynnikiem sukcesu Obamy w internecie były osoby ze sztabu wyborczego. Przede wszystkim należy tu wymienić Davida Axleroda, założyciela firmy konsultingowej AKP&D Message and Media. Axlerod uważany jest za najważniejszego stratega i doradcę Obamy, towarzyszył mu już w 2004 r. podczas kampanii do senatu. Stworzył kompleksową strategię komunikacji wyborczej : z użyciem blogów, serwisów społecznościowych, autorskich platform internetowych, platform politycznych, telefonii komórkowej oraz nowatorskiego systemu „phone banking”.

Kolejną znaczącą osobą był David Plouffe – doradca kampanii Obama for America. Plouffe odpowiadał za utrzymanie dyscypliny w komunikacji podczas kampanii. Swoje zadania wykonywał bardzo dokładnie, co zapobiegło pojawianiem się wielu niewygodnych informacji, które były zmorą wielu innych kampanii, w tym największego przeciwnika Baracka Obamy – Johna McCaina.

W swoim przemówieniu po ogłoszeniu wyników Obama powiedział: „Do managera kampanii Davida Plouffe’a, głównego stratega Davida Axleroda oraz najlepszego zespołu kampanii, jaki kiedykolwiek został stworzony. Będę do końca życia wdzięczny za to, co poświęciliście, aby doprowadzić tę kampanię do sukcesu.”

Platforma wyborcza – jak aktywizować zwolenników

Specjaliści Obamy stworzyli nowoczesną platformę wyborczą my.barackobama.com. Jej innowacyjność oraz skuteczność polegała na tym, że nie prowadziła wyłącznie komunikacji jednokierunkowej, mającej charakter czysto informacyjny. Zwolennicy obecnego prezydenta USA poprzez jego oficjalną stronę mogli skutecznie angażować się w kampanię swojego kandydata. Każdy miał szansę zostać częścią sztabu wyborczego oraz posiadał całkowitą dowolność w tym, w jaki sposób przyczynić do zwycięstwa.

1 2 3

Barack Obama, czyli jak rozpoczął się boom na marketing polityczny w internecie
  • 0.00 / 5 5
0 ocen/y, 0.00 śr. ocen (0% punktów)

Komentarze Facebook:

Komentarze/y

Komentarze czasopisma:

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.