Bieganie czas zacząć

piątek, 15.05.2015r.
Autor: napisał/a 39 artykułów.

bieganie1m.wKażdy czas jest dobry, aby zacząć walkę o lepszą sylwetkę, a okres przedwiosenny wydaje się być idealny do realizacji tego przedsięwzięcia. Nie tylko poprzez diety można osiągnąć upragniony cel – ważne jest także uprawianie sportu. Idealnymi przyrządami, na których szybko można spalić kalorie, są bieżnie treningowe. W zależności od pożądanych rezultatów istnieją różne rodzaje tych urządzeń.

Przed korzystaniem z bieżni

Istotnym kryterium w wyborze urządzenia jest odpowiednie dostosowanie bieżni do potrzeb i oczekiwań. Kluczowy element to pas biegowy. Warto wiedzieć, że oprócz standardowego pasa, istnieje pas ortopedyczny – jak zostało podane na portalu bieznietreningowe.pl, znacznie grubszy od zwykłego, ponieważ pomaga chronić stawy i amortyzować ruchy. Poziom amortyzacji podaje się, według informacji podanych na stronie internetowej treningbiegacza.pl, w elastomerach, im wskaźnik jest większy, tym większe tłumienie drgań. Ten pas polecany jest szczególnie osobom uczęszczającym na rehabilitacje. Pas bieżni powinien być dostosowany do wzrostu ćwiczącego – im wyższa osoba, tym większy pas. Bieżnie w zależności od sposobu działania dzielą się na magnetyczne i elektryczne.

Trening na bieżni jest ćwiczeniem aerobowym, co oznacza, że krew dostarcza odpowiednią ilość tlenu do mięśni, tak by dawka pierwiastka wystarczyła do produkcji energii. To pozwala na szybsze spalanie tłuszczu. Korzystanie z bieżni oprócz prędkiego zrzucania kilogramów pomaga wzmocnić kondycję i mięśnie. Inną zaletą jest zapobieganie licznym chorobom, takim jak osteoporoza, cukrzyca, czy depresja. Dzięki wcześniej wspomnianej amortyzacji bieganie na urządzeniu staje się korzystniejsze dla stawów niż trening w plenerze.

bieganie2m.wBieżnia elektryczna

Ten rodzaj bieżni zasila prąd elektryczny, dzięki czemu,jak zostało napisane na portalu portal.abczdrowie.pl, możliwe jest dostosowanie prędkości do biegacza, a to wymusza stałe tempo biegania. W zależności od rodzaju urządzenia bieżnie mogą mieć różne dodatkowe funkcje, na przykład ustawienia czasu biegania, mierzenie dystansu czy pokazywanie ilości spalonych kalorii. Z informacji podanych na portalu treningbiegacza.pl wynika, że urządzenia są wyposażone w jeden z dwóch rodzajów silnika: o mocy nieprzekraczającej dziesięciu KM i wówczas maksymalną prędkością, którą można osiągnąć, jest 16 km/h lub o mocy większej niż dziesięć KM, a wtedy prędkość może wzrosnąć nawet do 20 km/h.

Bieżnia magnetyczna

Tego typu urządzenia są tańsze od wcześniej przedstawionych bieżni elektrycznych. Przede wszystkim bieżnia magnetyczna wyróżnia się tym, że nie ma zasilania elektrycznego i działa dzięki sile mięśni. W związku z tą cechą początkowe bieganie na urządzeniu jest trudne i wymaga dużego wysiłku. Osiągana prędkość zależy tylko od pracy mięśni biegającego. Ważne jest, by podczas biegania zachować podobne tempo. W szybszy sposób niż na bieżni elektrycznej na tego rodzaju urządzeniu można obciążyć stawy, dlatego treningi powinny być skrupulatnie zaplanowane, istotne jest również wykonywanie rozgrzewki.

Korzystanie z bieżni treningowych to doskonały sposób na wzmacnianie kondycji i spalanie kalorii. Z postów na forach internetowych można wywnioskować, że obecnie największą popularnością cieszą się bieżnie elektryczne. Ciągłe ulepszenia sprawiają, że bieganie staje się coraz bardziej urozmaicone i bezpieczniejsze dla stawów.

 

Kasia Pacyga

 
Redakcja: Aleksandra Mazur
Redakcja językowa Agnieszka Putz
Redakcja graficzna Marta Wypych

Bieganie czas zacząć
  • 0.00 / 5 5
0 ocen/y, 0.00 śr. ocen (0% punktów)

Komentarze Facebook:

Komentarze/y

Komentarze czasopisma:

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.