Chanel №5. Historia powstania legendarnych perfum

czwartek, 12.02.2015r.
Autor: napisał/a 6 artykułów.

C Chanel http_--www.vogue.com-wp-content-uploads-2014-04-best-bobs-01_16402757601.jpgJedne przychodzą i odchodzą, inne zostają na zawsze. Aromat stworzony w 1921 roku dotychczas pozostaje jednym z najpopularniejszych zapachów świata. Według badań przeprowadzonych w skali całego globu przez francuskie czasopismo ekonomiczne „Challenges” co 55 sekund sprzedaje się flakon Chanel №5. Legendarne perfumy są słusznie uważane za najsłynniejszy aromat XX stulecia.

Historia tego zapachu zaczęła się w 1920 roku, kiedy Gabrielle Chanel – francuska projektantka mody – poznała Ernesta Beaux, członka głównego zespołu perfumiarzy największej manufaktury perfumeryjnej Rallet&Co. Do czasu ich spotkania Coco nie myślała poważnie o stworzeniu własnych perfum. W procesie produkcji perfum używano wówczas wyłącznie naturalnych składników: ekstraktów kwiatów, piżma, ambry. Wszystkie aromaty były dość pospolite, nietrwałe, i w większości przypadków miały dokładnie taki sam zapach jak różne kwiaty, co nie zadowalało Coco. Za naprawdę wytworny aromat uważała ona zapach czystego, starannie umytego ciała. Wszystkie inne zapachy były dla niej kiczem i cechą stylu burżuazyjnego. Ernest zaproponował jej jednak coś naprawdę wartościowego, co skłoniło ją do dalszych refleksji. Tym „czymś” były aldehydy.

Gabrielle dała zgodę na projekt i Beaux rozpoczął pracę, stwarzając dziesięć ponumerowanych fiolek z różnymi kombinacjami składników. Chanel bez zastanowienia wybrała numer 5 (istnieje niepotwierdzony przekaz, że właśnie ten wzorzec powstał przypadkowo, wskutek błędu Beaux). W skład wchodziło 80 różnych substancji. Aromat był absolutnie niepowtarzalny, a właśnie do tego dążyła Coco. Prosiła przecież Beauxa, by stworzył „sztuczny żeński zapach, który pachnie kobietą”, spodziewając się czegoś absolutnie nowego. Ernest spełnił jej oczekiwania.

Wybierając nazwę dla swoich nowych perfum, Chanel nadała im własne imię. Nie zamierzała zaprzestać swoich działań, zamierzała nadal produkować perfumy. Dlatego musiała stworzyć jakąś szczególną ich właściwość. Wówczas modne było nadawanie perfumom bardzo wymyślnych nazw, jednak to było nie w stylu Coco. Lakoniczność, elegancja i prostota – oto, co zapewniło jej sukces. Niech to będzie №5, numer wzorca – postanowiła.

1 2

Chanel №5. Historia powstania legendarnych perfum
  • 0.00 / 5 5
0 ocen/y, 0.00 śr. ocen (0% punktów)

Komentarze Facebook:

Komentarze/y

Komentarze czasopisma:

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.