Dr at house

czwartek, 24.07.2014r.
Autor: napisał/a 8 artykułów.

Job_interview_0001Ciekawym zjawiskiem ostatnich lat jest rosnąca rola edukacji. Globalizacja sprawia, że jest ona coraz bardziej powszechna i potrzebna. Z drugiej strony można zauważyć nasilający się proces indywidualizacji jednostki. Coraz więcej energii przeznacza się na realizację siebie i wyznaczonych celów. Interesującym produktem tak rozwijającej się kultury jest zjawisko podcastów i videoblogów, które z jednej strony w swojej treści opisują wyżej wymienione tendencje, a z drugiej są odpowiedzią na potrzeby, które w związku z nimi się tworzą.

Słowo blog, według internetowego Słownika Języka Polskiego oznacza Dziennik prowadzony przez internautę na stronach www. Podcasty i videoblogi są właściwie tym samym tyle, że w wersji audio oraz audiowizualnej. Pierwsze tego typu formy przekazu w Internecie pojawiły się w roku 2000. Dziś rynek podcastów i videoblogów to pokaźna biblioteka, w której można znaleźć dosłownie wszystko: programy szkoleniowe, wywiady, komentarze do spraw życia publicznego, lekcje języków obcych czy audycje radiowe tworzone na domowym komputerze. Bogactwo tematów, dostępność, brak konieczności wnoszenia opłat czy obecności pośredników między autorem a odbiorcą – atutów na pewno jest wiele. Wszystko to prowadzi do ich stale rosnącej popularności, a co za tym idzie, do zwiększającego się wpływu na samoedukację. Najlepiej obrazują to badania przeprowadzone przez Ogólnopolski Panel Badawczy, z których wynika, że ponad dwie trzecie internautów czytało blogi przynajmniej raz w życiu, a 50 proc. spośród wszystkich mających dostęp do sieci robi to regularnie.

Na portalach internetowych królują strony komentujące bieżące wydarzenia społeczne. Oglądalność tych najpopularniejszych waha się między dwieście tysięcy a półtora miliona. Ludzie tworzący te programy często trafiają do prawdziwej telewizji, tak było na przykład z Barbarą Kwarc, autorką Baśka blogu, która najpierw osiągnęła popularność w sieci po to, by z czasem przyciągnąć uwagę mediów i trafić do jednej z największych stacji telewizyjnych w Polsce. Jest to jednak temat warty uwagi tylko ze względów rozrywkowych, bogactwa wiedzy raczej ciężko tu znaleźć. Inaczej rzecz się ma z blogami i podcastami związanymi z szeroko pojętym rozwojem osobistym, hobby oraz nauką. Tutaj otwiera się cały świat możliwości. Przeglądając strony internetowe bez problemu trafić można na podcasty tworzone przez specjalistów z całego świata. Przykład? Don Georgevich, autor publikacji The Complete interview answer guide, prowadzący videobloga na temat perfekcyjnego przygotowania do rozmowy kwalifikacyjnej – to bezpłatne źródło wiedzy, dostępne dla każdego, kto w danej chwili może połączyć się z Internetem.

1 2

Dr at house
  • 0.00 / 5 5
0 ocen/y, 0.00 śr. ocen (0% punktów)

Komentarze Facebook:

Komentarze/y

Komentarze czasopisma:

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.