Era telemarketera

czwartek, 06.08.2015r.
Autor: napisał/a 2 artykułów.

telemarketing2m.wW XXI wieku z telemarketingiem kontakt ma niemal każdy. Warunkiem jest posiadanie telefonu i odbieranie połączeń wykonywanych z zastrzeżonych numerów. Czym tak naprawdę jest telemarketing i w jakim celu się go stosuje?

Telemarketing to jedna z odmian marketingu bezpośredniego, której zadaniem jest zdobycie jak największej ilości klientów w jak najkrótszym czasie. Pomaga firmom zmniejszyć koszty sprzedaży, zwiększyć zyski i w sposób ciągły dbać o stałego klienta. Obecnie jest najłatwiej dostępną pracą dla każdego – od młodych ludzi, chcących dorobić w wakacje, po emerytów.

Postęp telemarketingu

Początki call center na świecie przypadają na połowę XX wieku, kiedy pojawiły się pierwsze systemy ACD, czyli Automatic Call Distributor, związane z obsługą przez operatorów, którymi byli już telemarketerzy. Dopiero w połowie lat 60. pojawiły się Private Automated Business Exchanges, dzięki którym można było zarządzać dużą liczbą kontaktów telefonicznych. Jednak najczęściej początki telemarketingu datuje się na rok 1973, kiedy system ACD został wdrożony przy rezerwacji biletów lotniczych przez Rockwell dla Continental Airlines.

Osobom pracującym w branży call center postawione są określone wymagania, np. powinni być optymistycznie nastawieni do świata, mieć miły głos i przyjemny ton. Wszystko, co słychać po stronie potencjalnego klienta, jest przewidziane. Każdy pracownik call center przechodzi przez szereg kursów i szkoleń, które uczą go wymaganych umiejętności: od modulowania głosu po odpowiednie zakończenie rozmowy. Na początku kariery każdy czyta swoją kwestię z przygotowanego przez koordynatora skryptu – dopiero po jakimś czasie przychodzi czas na improwizację.

Wysokie zyski tanim kosztem

Telefoniczny marketing można podzielić według różnych kryteriów. Jego rodzaje dzieli się na: telesprzedaż, czyli zamówienia z reklam lub katalogów, pielęgnowanie nawiązanych już kontaktów, czyli wykonywanie telefonów do stałych klientów w celu przedstawienia nowych ofert i zapobiegania konkurencji, i identyfikację, polegającą na poszukiwaniu nowych potencjalnych klientów, których nakłania się do zakupu. To przykłady telemarketingu wychodzącego. Czwarty rodzaj to obsługa klienta i pomoc techniczna. Różni się od pozostałych tym, że to klient dzwoni do telemarketera z prośbą o rozwiązanie problemu, np. z internetem. Jest to więc telemarketing przychodzący.

1 2

Era telemarketera
  • 0.00 / 5 5
0 ocen/y, 0.00 śr. ocen (0% punktów)

Komentarze Facebook:

Komentarze/y

Komentarze czasopisma:

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.