Fenomen rękodzieła

czwartek, 16.10.2014r.
Autor: napisał/a 2 artykułów.

anikart_1Kiedy kobieta chce pięknie wyglądać i przystroić swoją kreację biżuterią, marzy z pewnością o tym, by posiadać coś unikalnego, czego nie ma nikt inny. Świecidełka sprzedawane w sieciówkach kojarzą się z masowością produkcji i brakiem oryginalności. Biorąc do ręki rzecz wykonywaną z pasją, żmudnie i przez wiele godzin, doceniamy jej wartość. Świadomość, że ten przedmiot jest jedyny w swoim rodzaju i niepowtarzalny, wzbudza jeszcze większy zachwyt. 

Obecnie panuje powszechny dostęp zarówno do masowej rozrywki, jak i sztuki. Konsumenci przyzwyczajeni są do chińskich produktów w niskich cenach. Kiedy na horyzoncie pojawiają się przedmioty wykonane ręcznie, z najwyższą starannością i pomysłowością, które są owocem awangardowych inspiracji oraz odwołują się do minionych tradycji i modowych obyczajów, każdy chce je nabyć. Według badań Akademii Allegro handel rękodziełem to jedna z najbardziej rozwiniętych dziedzin biznesu internetowego. Według Akademii w gałęzi e-commerce najlepiej inwestować w mniejsze działalności a nie w zdominowany przez RTV czy AGD rynek. Dowodem tej popularności może być portal Etsy.com, który stanowi jeden z największych internetowych rynków zbytu rękodzieła. Jeśli jest się utalentowanym, można ogłosić swoją ofertę handlową jako sprzedawca. Jakie są statystyki portalu? W 2012 roku sprzedaż produktów portalu na świecie wyniosła 895,1 mln dolarów, co stanowi 70 proc. wzrost w stosunku do minionych wyników sprzedaży. Oczywiście są to dane z międzynarodowe, jednak do Polski większość trendów dociera właśnie z tzw. „Zachodu”. Zatem na naszym rodzimym rynku handmade właśnie teraz ma swoje pięć minut…

Rękodzieło

Handmade, bo tak w języku angielskim nazywa się ta wdzięczna profesja, jest drogą do wyrażania piękna i pasji. Laik zadałby w tym momencie pytanie, w jaki sposób wypromować swoje małe dzieła w takim natłoku towarów masowych, których konkurencyjne ceny przyciągają klientów. Otóż w dzisiejszych czasach internet staje się nie tylko platformą dialogu czy miszmaszem różnorodnych, nieuporządkowanych treści, ale również miejscem, gdzie zarabia się zarówno na przekazywaniu informacji, jak i na promowaniu samego siebie. Kiedyś sklep kojarzył się z gablotą, w której spotkać można mniej lub bardziej sympatycznego sprzedawcę. Dziś wiemy, iż nawet jeśli nie posiadamy finansów na kupno czy dzierżawę lokalu lub opłacanie pracowników, nie stanowi to najmniejszego problemu. Prawdziwy bum przeżywają teraz bowiem sklepy internetowe, przynosząc niemałe zyski. Najważniejsze jest, by zyskać popularność bloga lub strony www w sieci. Zainteresowanie potencjalnych kupców wzbudzają nie tylko konkurencyjne ceny, ale ciekawy produkt i zachęcający design sklepu. W przypadku rękodzieła ogromnie ważną rolę odgrywają profesjonalne zdjęcia i ich artystyczna oprawa. Istotne jest uchwycenie koloru, faktury materiału lub tworzywa i zaprezentowanie go w atrakcyjnym ujęciu. W przypadku biżuterii czy odzieży niekiedy nieuchronne jest wykonanie profesjonalnej sesji z udziałem modelek. Wszystko po to, by produkt kusił, zachęcał i zachwycał swoją nietuzinkowością. Kiepskiej jakości zdjęcie może zafałszować rzeczywisty obraz towaru, który przez mało efektowną fotografię nie przykuje niczyjej uwagi. Wiele zatem czynników składa się na sukces w branży internetowej. Zarabianie w sieci pozwala na elastyczność pracy, ogólnodostępność i możliwość szerszej promocji. Tworząc funpage na facebooku czy profil na Instagramie, można zdobyć nowych klientów. Jedno jest pewne – sukces to nie tylko strona, zdjęcia i reklama (choć jest to bardzo ważne) – najbardziej liczy się pasja, prawdziwość, pomysłowość i artyzm…

1 2

Fenomen rękodzieła
  • 0.00 / 5 5
0 ocen/y, 0.00 śr. ocen (0% punktów)

Komentarze Facebook:

Komentarze/y

Komentarze czasopisma:

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.