Kaftan schematu nałożony na gimnazjalistów

czwartek, 19.12.2013r.
Autor: napisał/a 3 artykułów.

11„Już od dłuższego czasu mam ten sam problem: nie mogę się zdecydować na żaden profil… Waham się między mat-fizem, a humanem… Dziwne, nieprawdaż? Nie mogę jednak ciągle podjąć konkretnej decyzji. Boję się, że gdy wybiorę klasę humanistyczną, ograniczę się w pewnym stopniu” – napisała mery na forum gazeta.pl. Czy to oznacza, że gimnazjaliści nie są zadowoleni z profilowania klas w szkole ponadpodstawowej?

Czy dwunastolatek jest w stanie zdecydować w którym kierunku iść? Większość gimnazjów już teraz wymaga tego od dziecka. Niestety, zainteresowania w tym wieku dopiero się krystalizują. Niektórzy przyszli studenci poznając swoje wyniki matury zaczynają myśleć o tym, co chcą w życiu robić i jakie powinni studia wybrać, aby te plany zrealizować. Dlaczego nasze państwo wymaga tego samego od przyszłego gimnazjalisty?

Wszystko zależy od szkoły ponadpodstawowej. Podstawowy program, który trzeba zrealizować, jest wszędzie taki sam. Profile mogą różnić się też ilością godzin przeznaczonych na naukę przedmiotu o szerszym zakresie. Dwie godziny dodatkowe profilowanego przedmiotu nie zaszkodzą, ale inaczej to wygląda, kiedy jeden z przedmiotów wykreśli inne. Nie ma nic złego w sprawdzeniu w gimnazjum, co najbardziej będzie interesowało ucznia, a dodatkowe dwie godziny przedmiotu mogą w tym jedynie pomóc. Inaczej sytuacja wygląda, kiedy godziny matematyki zastąpią lekcje historii. Problem ten napyta na swojej drodze wiele tysięcy nastolatków. Na przestrzeni 12 lat liczba gimnazjalnych szkół w Polsce wzrosła z 6,4 tys. do prawie 7,4 tys.

33Czy jest się czym martwić? Najpopularniejszymi profilami, które wybierają uczniowie, są profile sportowe oraz językowe. W trakcie kształcenia programu sportowego również realizowany jest program kształcenia ogólnego. Dzięki takiej możliwości uczeń, który nie poczuje jednak pasji do sportu, może kontynuować naukę w gimnazjum w trakcie realizacji profilu ogólnego. Profile językowe są oblegane z dwóch powodów. Pierwszy z nich to obowiązkowy test języka obcego po gimnazjum. W 2012r. najpopularniejszymi językami obcymi nauczanymi w szkołach gimnazjalnych był język angielski, niemiecki oraz rosyjski. Drugi powód jest bardziej poważny. Z każdej strony słychać, że znajomość języków obcych jest gwarantem świetlanej przyszłości dla młodych ludzi, młodzież więc doskonale wie, że dobra znajomość języków jest teraz koniecznością.

1 2

Kaftan schematu nałożony na gimnazjalistów
  • 5.00 / 5 5
1 ocena, 5.00 śr. ocen (95% punktów)

Komentarze Facebook:

Komentarze/y

Komentarze czasopisma:

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.