Kobieta w dzisiejszych czasach

czwartek, 14.08.2014r.
Autor: napisał/a 9 artykułów.

ready_for_future_1.K.O.Współczesna kobieta jest niezależna, otwarta na nowe propozycje zawodowe, gotowa na zmianę pracy. Interesuje się kulturą, chodzi do kina, na wystawy w muzeach, do zakupów coraz częściej używa Internetu. Jest oczytana, rozwija swoje zainteresowania, chętnie uczy się języków obcych.  Nastawiona na rozwój i nieustanne pogłębianie wiedzy. Obecnie kobieta jest praktyczna i stara się dostosować do oczekiwań, jakie stawia jej otoczenie, radzi sobie całkiem nieźle, w każdej sytuacji.

Można zaobserwować, że w odniesieniu do poprzednich lat, sytuacja kobiet na rynku pracy poprawiła się. Jeszcze całkiem niedawno kobieta zajmowała się wyłącznie domem, dziećmi i mężem. Swój czas poświęcała na pracę w gospodarstwie domowym, a utrzymywaniem rodziny zajmował się mąż. Kobieta często była dyskryminowana, uznawana za mało kompetentną i rzadko odnosiła sukcesy. Przełomowy moment dla kobiet  nastąpił w XXI wieku. Dziś są one aktywne zawodowo, dążą do rozwoju, satysfakcji i sukcesu. Coraz częściej stanowiska kierownicze obejmują kobiety, niekiedy w branżach zdominowanych przez mężczyzn. Kobiety dbają o wykształcenie, rozwój zawodowy, doszkalają się, podnoszą kwalifikacje. Często odnajdują się w roli lidera. Badania przeprowadzone przez specjalistów ds. badania rynku z Pracuj.pl, dowodzą, że 70 proc. kobiet jest zadowolonych ze swojej pracy. Najważniejsze dla nich jest podnoszenie kwalifikacji. Jeżeli sytuacja by tego wymagała, to zdecydowana większość kobiet (aż 76 proc.) gotowa byłaby zmienić miejsce zamieszkania.

Przedsiębiorstwa zdają sobie sprawę z tego, że równowaga płci jest istotna w miejscu pracy, ponieważ to buduje przewagę dla konkurencji. Oficjalnie ten fakt potwierdzają wyniki badań międzynarodowej organizacji Catalyst i naukowców Harvard University. Firmy zatrudniające zarówno kobiety, jak i mężczyzn, uzyskują lepsze wyniki. Kobiety są doceniane są na rynku pracy, posiadają kompetencje miękkie i specjalistyczną wiedzę, która może być gwarantem sukcesu. Badanie „Przedsiębiorczość kobiet” przeprowadzone przez Instytut 4P Research Mix wykazuje, że kobiety coraz częściej wkraczają w świat biznesu. Spośród badanych 75 proc. Polek deklaruje, że zakładają firmy, by poczuć, że są niezależne, 60 proc. badanych podkreśla możliwość realizacji swoich pomysłów. Dla 46 proc. ważna jest praca na własny rachunek, a dla 36 proc. możliwość sprawdzenia siebie i rozwój osobisty. Kobiety zapewniają, że najlepszym sposobem motywowania są szkolenia, konferencje, kampanie informacyjne i promocyjne. Ponadto, inspirację do zmian stanowią media społecznościowe, prasa ekonomiczna i kobieca.

1 2

Kobieta w dzisiejszych czasach
  • 0.00 / 5 5
0 ocen/y, 0.00 śr. ocen (0% punktów)

Komentarze Facebook:

Komentarze/y

Komentarze czasopisma:

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.