Kreowanie wizerunku jako artystyczna alternatywa

czwartek, 22.10.2015r.
Autor: napisał/a 17 artykułów.

Kreowanie-wizerunku-to-również-sztuka_2_MCRynek pracy przechodzi nieustanne przeobrażenia, jednak przez ostatnie dwa lata zmiany były drastyczne. Najbardziej pożądanymi zawodami stały się te ukierunkowane na mechanikę, chemię oraz fizykę. Doszło także do pewnego przełomu, ponieważ dużym zainteresowaniem zaczęły się cieszyć również te artystyczne zawody, często związane z modą bądź urodą.

Na wielu listach, mających na celu pokazanie, które zawody będą popularne i najbardziej pożądane przez następne lata, bardzo często występują takie nazwy, jak kreowanie wizerunku czy branding. Tak naprawdę są to terminy określające jeden zawód – specjalistę w dziedzinie budowania marki. Osoby, które chcą rozpocząć pracę w tym zawodzie, muszą liczyć się z tym, że rynek już jest przepełniony ludźmi z podobnymi aspiracjami. Niemniej jednak, kiedy już komuś uda się wybić, okazuje się, że praca ta przynosi nie tylko dobre zarobki, lecz także – spełnienie artystyczne.

Sztuka – według definicji słownikowej – to dziedzina artystyczna, która wydobywa na światło dzienne określone wartości estetyczne. Właśnie dlatego kreowanie wizerunku można określić mianem artyzmu. Zadaniem osoby pracującej w tym zawodzie jest nie tylko ukształtowanie osobowości oraz niesienie pomocy w określeniu celu życiowego klienta, ale również skupienie się na jego prezencji. Wizerunek to tak naprawdę to, jak widzą nas inni. Dlatego najpierw wynajęty kreator dużo uwagi poświęca aparycji klienta, gdyż pierwsze wrażenie liczy się najbardziej, a dopiero później pracuje nad jego sposobie bycia.

Kreatorzy wizerunku najwięcej ofert pracy mogą uzyskać od polityków, którzy pragnąc się wybić, zatrudniają ludzi mogących im w tym pomóc. Główny Urząd Statystyczny wykazał, że od 2012 roku drastycznie wzrasta liczba osób planujących rozpoczęcie kariery politycznej. W każdym następnym roku przybywa około 5,6 tys. nowych chętnych. Dlatego maturzyści mogą spokojnie wybrać kierunek związany ze sztuką czy reklamą, gdyż pomoże im on w zdobyciu wymarzonego zawodu przy budowaniu marki klienta.

Kreowanie-wizerunku-to-również-sztuka_1_MCZa wzór do naśladowania wielu wykładowców przytacza takie nazwiska, jak: Piotr Tymochowicz, Marek Kochan oraz Igor Ostachowicz. Określani są oni mianem najlepszych specjalistów od wizerunku politycznego w Polsce. Jeśli chodzi o kreatorów zajmujących się głównie wyglądem i pomocą w szukaniu stylu, to na uwagę zasługuje w szczególności Agnieszka Jelonkiewicz – historyczka sztuki oraz trenerka personalna. W świecie mediów często nazywa się ją mistrzynią dress code’u. W swojej pracy potrafi ona kreatywnie spojrzeć na swojego klienta i dzięki zdobytej wiedzy o sztuce świetnie dobierać ubrania. Jej dewizą są słowa Johanna Wolfganga von Goethego: Piękno należy wspierać, bo tworzą je nieliczni, a potrzebuje wielu.

Kreowanie wizerunku, mimo że robi się coraz popularniejsze, istnieje tak naprawdę od dłuższego czasu. Jednak do tej pory kreatorzy skupiali się głównie na języku ciała, prezencji podczas oficjalnych wystąpień, mniej uwagi zwracając na artystyczny aspekt swojej pracy. Współcześnie osoby rozpoczynające karierę w tym zawodzie robią to z pasji oraz zainteresowania modą, urodą oraz public relations.

 

Agnieszka Bielecka

 
Redakcja: Anna Purowska
Redakcja językowa: Joanna Kaczerzewska
Redakcja Graficzna: Maciej Chmiel

Kreowanie wizerunku jako artystyczna alternatywa
  • 0.00 / 5 5
0 ocen/y, 0.00 śr. ocen (0% punktów)

Komentarze Facebook:

Komentarze/y

Komentarze czasopisma:

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.