Nieudana reklama czy błędny kod komunikacyjny?

czwartek, 12.12.2013r.
Autor: napisał/a 6 artykułów.

aaPodczas IV edycji festiwalu najgorszej reklamy Chamlet, odbywającego się we Wrocławiu, poruszono kilka ważnych kwestii funkcjonowania branży reklamowej w Polsce oraz samego procesu tworzenia skutecznych przekazów reklamowych. Obok wyłaniania „zwycięzców” konkursu, program festiwalu w tym roku składał się z warsztatów kreatywnych i otwartych prelekcji, które poprowadzili pracownicy naukowi Uniwersytetu Wrocławskiego i zaproszeni prelegenci. Podczas spotkań próbowano odpowiedzieć na pytanie: czego jeszcze, oprócz oczywistych zasad, trzeba się nauczyć, żeby wyprodukować udaną reklamę? Czy z kolei reklama nieudana – z punktu widzenia jej estetyki lub wykorzystanych środków językowych – ostatecznie jest zła?

Dzisiaj efektywna reklama to duże wyzwanie dla twórców. Reklama powinna odpowiadać preferencjom swojego targetu i docierać do odbiorcy, natomiast globalny rynek, nieprzebrany zakres towarów i usług oraz konsumpcja masowa stworzyły pewien problem w zdefiniowaniu realnych oczekiwań konkretnej grupy docelowej: przecież każdy jej członek ma indywidualne potrzeby, różniące się od reszty. Co gorsze zaistniał problem dyferencjacji tych potrzeb i doboru stosownych metod komunikacji z konsumentem, stąd podejście naukowe do badań reklamy jako jednej z form komunikacji społecznej.

W trakcie warsztatu „Nowe techniki komunikowania w reklamie” dr Michał Grech zaprezentował wyniki pracy zespołu badawczego „janKomunikant”. Odszukać je można w książce „Style życia w komunikacji. Komunikacyjna stratyfikacja społeczeństwa”, która wskazuje styl życia jako nowy, decydujący obszar obserwacji społeczeństwa współczesnego, abstrahując od jego tradycyjnego systemu uwarstwienia, tj. według wieku, płci, poziomu wykształcenia i innych podobnych czynników. Autorzy deklarują, że styl życia powinien być rozumiany jako kod komunikacyjny, którego stosowanie, między innymi przez media i rynek reklamowy, ma zagwarantować pożądane efekty.

1 2

Nieudana reklama czy błędny kod komunikacyjny?
  • 4.00 / 5 5
1 ocena, 4.00 śr. ocen (85% punktów)

Komentarze Facebook:

Komentarze/y

Komentarze czasopisma:

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.