Wiesz, co jesz?

czwartek, 30.04.2015r.
Autor: napisał/a 35 artykułów.

reklama1Mleko od krowy spacerującej po łące a ketchup z wyselekcjonowanych pomidorów z domowego ogródka – tak wyglądają spoty reklamowe. Jaka jest rzeczywistość?

Królowa Reklama

Skoro reklama jest dźwignią handlu, to nikogo nie powinna dziwić jej wszechobecność, częstotliwość powtarzania i wykorzystywane w niej techniki. Według autora tekstu „Marketing – cele reklamy” na portalu marketing.wiedza.diaboli.pl reklama jest najbardziej widocznym, najgłośniejszym, ale też i najdroższym instrumentem oddziaływania firmy na rynek. Wydaje się na nią od jednego do kilkudziesięciu procent wpływów ze sprzedaży. Reklama ma przykuwać uwagę, wzbudzać w odbiorcach zainteresowanie produktem oraz chęć jego posiadania.

Obecnie, w dobie coraz nowocześniejszych rozwiązań technicznych, reklamy można obserwować we wszystkich rodzajach mediów. Te tradycyjne, choć skrupulatnie planowane i efektowne, schodzą na dalszy plan – ustępując miejsca nowszym rozwiązaniom. W prasie coraz popularniejsze są dodatki w postaci próbek oraz magazynów z prezentacją asortymentu danej marki. Telewizja kojarzy się przede wszystkim z lokowaniem produktów w serialach i programach rozrywkowych: producenci wplatają w fabułę sceny pozytywnie pokazujące i zachwalające towar konkretnej marki. Prawdziwym rajem dla marketingu jest internet. Obowiązkiem stało się wykorzystanie do promocji mediów społecznościowych. Firmy, zwłaszcza z branży żywnościowej, często zapraszają do współpracy znanych blogerów i vlogerów, którzy w praktyce przedstawiają walory produktów. Autor artykułu „Marketing – cele reklamy” pisze także, że wybór metody reklamowej oznacza wybór drogi, którą reklama chce dotrzeć do serca lub przedrzeć się do umysłów docelowych klientów. Producenci mogą się posłużyć wieloma narzędziami, zaczynając od metody skojarzeniowej, która podkreśla charakterystyczną cechę towaru, przez zaangażowanie gwiazdy, kończąc na użyciu emocjonalnych sloganów lub ciekawych historii.

Reklama vs. rzeczywistość

Żywność jest jednym z najczęściej reklamowanych produktów w Polsce, a w 2013 i 2014 roku sektor ten utrzymywał wydatki na spoty we wszystkich typach mediów na stabilnym poziomie. Liczba reklam oraz ich częstotliwość wiąże się z większą niż w innych branżach różnorodnością artykułów oraz zapotrzebowaniem na nie. Banki prezentują korzystne kredyty i lokaty – na tym koniec. Natomiast sektor żywnościowy to m.in. wyroby śniadaniowe, obiadowe i przekąski. Oprócz tego dzieli się je na kilka kategorii, takich jak żywność i napoje, produkty gotowe i półprodukty oraz zdrowe i wysokokaloryczne.

1 2

Wiesz, co jesz?
  • 0.00 / 5 5
0 ocen/y, 0.00 śr. ocen (0% punktów)

Komentarze Facebook:

Komentarze/y

Komentarze czasopisma:

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.